onsdag 26 januari 2011

Mamma och Montazami

Mamma kom hem från jobbet idag och började prata om Maria Montazami, att hon hade sett henne på TV där hon berättat om sitt liv och självklart också...tofsar! Ha ha man måste älska Maria, hon är för underbar tycker jag. Så naturlig på nåt sätt, hon tänker inte på vad hon säger hon bara säger det hur dumt det än må va! Och det är det ofta, men det blir så roligt eftersom hon är så lugn och bryr sig inte om det alls utan säger bara vad som faller henne in. Hennes kärlek för tofsar är ju otrolig! Och viktigast av allt, trots sin rikedom, tycker jag hon verkar vara väldigt långt ifrån en bitch. Då menar jag inte alls att rika människor är bitchiga, tänker själv bli en av dem!!! En av dem goda alltså! Däremot så förväntade jag mig att hon skulle vara en riktig bitch när hon var med i Hollywoodfruar som visades på 3:an eftersom Anna Anka var i fokus och på nåt sätt kändes det då som alla fyra som var med där var likadana. Men så var det inte.


Mamma kommer varje dag med ny information om kändisarna, hon är så himla söt! Hon vet allt som händer, vem som dejtar vem, vem som ska gifta sig, vem som har fått barn, vem som vart otrogen, vem som ska flytta nånstans, vem som råkat ut för något osv. osv. Mamma har full koll! Så cool är hon !
Och inte nog med det hon kommer hem med information, klipp från tidningar eller någon text hon ringat in, en artikel eller någon som berättat något på jobbet ...allt relevant information till mig om det är något som vi pratat om nyligen eller något annat intressant just då.
Jag har massor med bekanta, många kompisar och några vänner men min mamma är mitt ALLT! Hon är min familj, min bästa vän, min rådgivare i allt, min stöttepelare, bokstavligen mitt ALLT och jag vet att alla tycker deras mamma är den bästa i världen...men dem har inte träffat min! =) För hon är verkligen den bästa och jag har ingeeeeeen aning vad jag skulle göra utan henne, hon är min andra halva och då hon gav mig liv är vi bokstavligen en del av varandra...tanken att hon inte skulle finnas i mitt liv gör att det känns som att jag håller på att få en hjärtattack! Älskar henne så så så mycket och så tacksam till universum? gud? livet...ja allt att jag har henne! En så speciell människa!
Har försökt få henne att skriva om sitt liv, hon älskar att skriva och har väldigt mycket att berätta om men det har ännu inte blivit av. Ska fortsätta tjata och se till att få igång henne snarast! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar