måndag 24 januari 2011

Lycklig!

Jag är så glad, så lycklig just nu! Fick precis upp kontakten med en jättegoo vän, Darwina, eller Djuice som jag kallar henne. Historien bakom detta namn är lång och händelsen måste ha upplevts annars är det bara dumt att berätta den.
Jag och Djuice gick igenom en process för ca 3 år sen när båda var lite osäkra på vad och hur vi skulle göra med plugget. Vi fanns där för varandra hela tiden i allt. Hon hittade sin passion redan då, inom modevärlden och drog till Italien för att plugga till stylist i 3 år. Vi hade bra kontakt i början men sen hände något tack vare teknik som msn ! och det blev ett missförstånd så att hon tydligen inte fick något när jag skrev till henne och jag svarade tydligen inte när hon skrev vilket gjorde att jag gått runt och velat skriva till henne flera gånger och behövt prata med henne och dela med mig massor av saker men tänkt att hon vart arg på mig. Nu bestämde jag mig för att skriva ändå och inte slösa mer tid, helt enkelt lösa det om det var någon konflikt för jag sakna min vän och livet är verkligen för kort för att inte ha alla man älskar i sitt liv. Tydligen hade hon saknat mig jättemycket och var inte alls arg men hade tänkt nästan likadant som jag! Så glad nu!

Vi hann redan prata om en del saker vi missat hos varandra och allt som gjort mig osäker och allt som känts jobbigt känns så mycket bättre nu. Tulay och hon har den effekten på mig, för vi e alla lite "udda" lite "outsiders" eller vad man ska säga. Vi vill gå våra egna vägar och bara vara och göra det vi vill göra i livet. Jag har varit den svagaste av oss tre känner jag för jag har under åren låtit mig påverkas av andra och haft en dålig omgivning, som jag valt själv iofs, eftersom allt man gör faktiskt är något man själv väljer. Oftast iallafall, så jag har gjort dåliga beslut helt enkelt och det står jag för. Men det är ändå inga farliga saker utan mest att jag inte gett mig själv tid att klura ut vem jag faktiskt är och vad jag har för passioner, bara jag och inte vad någon annan eller vad som man "borde" eller inte borde tänka och göra och tycka.
Jag känner mig så fri. Ända sen i somras har jag känt så men det är så skönt att prata med såna människor som Djuice för hon har samma värderingar när det gäller det!
Och mer eller mindre också samma kultur och bakgrund så hon förstår det med vad familjen kan tycka och tänka om ens val av utbildning och jobb och levnadssätt och allt egentligen.

Imorgon måste jag sitta och tänka ut 2 efternamn till...2 alternativ till efter Dovelle. Sen måste min ansökan in till prv.

1 kommentar:

  1. Jag älskar dig min Mandy o jag e din Djuice föralltid! Kommer alltid att finnas vid din sida och vi ska lösa alla problem tillsammans! Du ska veta att jag är enormt stolt över dig och jag uppskattar våra samtal så himla mycket! Vi har sån tur som har varandra <3 <3 <3 Love your friend DJUUIIICCEEE :D

    SvaraRadera