måndag 24 januari 2011

5 timmar!

Pratade med Djuice i 5 timmar som gick så fort! Och ännu har vi massor kvar att prata om, men det var sjukt roligt att ta igen saker man missat hos varann och minnas gamla saker också. Blir så glad av att ha så kloka vänner! Tulay, Melina och Bella har varit mina närmaste under jättelång tid, hela min uppväxt känns det som.
 Och att jag sen samlat på mig flera riktiga vänner som Rozerin, Nelli, Rahim och Ani gör att jag måste inse vilken tur jag har. Speciellt då de flesta av dessa inte känner varann, eller kände varann sen tidigare utan att jag själv samlat på mig de under åren i olika skolor eller genom någon gemensam vän tycker jag gör allt ännu mer speciellt.
 Carro är den sista som fick en viktig plats i mitt liv, helt underbar människa som jag känt ett tag men först när jag lärt känna henne på riktigt, vilket är rätt nyligen så insåg jag att ja inte alls känt henne tidigare, vilket är synd iofs men bättre sent än aldrig!  Men så så lycklig nu! Detta år kunde iallafall inte börjat bättre! Hoppas det fortsätter såhär!
Det som gör att jag har kunnat ha kvar alla mina närmaste vänner genom åren och hållt en bra kontakt med dem oavsett vad som hänt i ens liv är att alla är olika! Nästan alla dessa har helt olika personligheter och jag älskar det!
Det har funnits bra människor i mitt liv som kommit och gått men det av olika orsaker inte funkat att bibehålla relationen eller ens kontakten. Men jag är glad för varje person som kommit in i mitt liv vid något tillfälle för man lär sig verkligen något i och av varje relation och händelse!
Ibland har människor försvunnit ur mitt liv och det har känts jättejobbigt när jag just då inte förstått vad orsaken till detta varit, särskilt när det varit någon som betytt väldigt mycket. När det gått en tid ser man allting så mycket klarare och man är varken arg, ledsen eller förvirrad, man inser helt enkelt att det var meningen att det skulle bli så, speciellt om det hände helt sjukt konstigt. Då måste det varit meningen att det skulle bli så och sen får man försöka klura ut vad meningen med den relationen var. Man inser sen också att om man kanske hade vart kvar i hur det var innan man bröt upp kontakten, så skulle ens liv varit annorlunda. Och jag skulle inte vilja byta ut mitt liv och mina vänner idag mot någonting!

Berättade till Djuice att jag inte tog det här med att blogga seriöst och att jag egentligen inte ens tror att det kommer att hålla väldigt länge. Men nu när jag börjat att skriva kan jag inte sluta, för som Djuice sa: "Det känns verkligen befriande att få ur sig vissa saker och skriva ner dem!" Så sant!
Hon kom även med efternamn alternativ 2 - Love (jag skrev in Lowe också just in case Love inte går) helt otroligt vackert! Ett kvar sen ska det in! Så spännande!

Nu bär jag på en hemlighet, fast ändå inte. Vet inte om det är en riktig hemlighet om jag delar den med 3 andra?
Men nu är det iallafall en sådan hemlighet. Jag tänker skriva om den här först i juni, möjligen så sent som juli, men jag tänker skriva allt som händer kring den här för den är en stor del av vad som händer i mitt liv just nu. Den som läser detta och klurar ut det så ja...there u go! Annars ...juli kommer avslöjandet. Ganska big deal är det. Iallafall för mig. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar