söndag 23 januari 2011

Dags att börja blogga...!

Jag vet att jag inte kommer vara bra på det här alls. Jag har sagt från första början att jag absolut inte orkar blogga, för jag ser ingen mening med det.
Visst är det jättekul när nån vän har en blogg, roligt att se vad som händer i dennes liv fastän man kanske inte har så bra kontakt, men att jag själv ska blogga, det sa jag starkt nej till.
Nu är man nästan tvungen till det eftersom vänner klagar på att de inte hänger med i vad som händer i mitt liv. Då jag faktiskt har en personlig blogg sen tidigare tänkte jag fortsätta skriva där...men den är på engelska och då kan inte mamma läsa och hon har nämnt flera gånger att hon vill läsa det jag skriver och hänga med i hur jag har det när jag nu väl ska åka iväg någorlunda snart!
Så nu ska jag försöka att verkligen skriva ner sådant som är någorlunda viktigt för vänner och familj att hänga med i. Ska försöka att uppdatera dem, trots att det inte finns jättemycket som händer för tillfället.
Ska försöka se detta som en notebook för mig själv också, kan vara rätt kul ändå att skriva ner vad man gör om dagarna.

Är sjuk just nu och det känns som att alla i min närhet är det  =(  ont i magen, ont i huvudet, dålig sömn, mardrömmar...ja, allt möjligt negativt. Det kommer och går, ena dagen är allt bra och jag tror jag är frisk, bara för att nästa dag bli helt förstörd igen! Trött på vintern nu, vinter är jättemysigt men när julen är över och  januari börjar ...  då vill man bara att solen ska dyka upp och snön försvinna!
Buffy har börjat göra något hemskt äckligt...hon äter sitt bajs! Hört att det är rätt vanligt och att det förmodligen beror på att hon har näringsbrist eller liknande så imonn måste jag ringa till veterinären och kolla vad man ska göra. Så sööööt vovve...och så ser man henne glufsa i sig bajs! Fyyyy !!!!!
Hon har börjat löpa nu också så hon är en stor flicka på snart 8månader! Känns som det var igår vi fick hem henne =)