onsdag 26 januari 2011

Hälsosam!

Helt slut! Känner mig helt slö just nu, ont överallt av minsta rörelse! Tränade i 1 o en halvtimme. Känns så skönt men smärtsamt för tillfället och blir förmodligen värre på morgonen. Egentligen skulle jag börja med min hälsosamma livsstil på måndag för det känns som att det då är lättare att hålla koll på hur det går....men det blev idag. Drack mycket vatten och åt lite frukt.
 Att det ska vara så himla svårt att göra det oftare, eller helst regelbundet vilket min plan nu är. Jag måste se till att hålla mig till den här planen nu. Orsaken till att jag känner att jag måste börja träna regelbundet men också äta mer hälsosamt (äter typ aldrig frukt, grönsaker ibland men frukt aldrig) är att jag har börjat känna mig trött och ibland också yr och får hjärtklappningar ibland. Och det fick jag förut för längesen men sen har jag varit bra länge.
Jag vet också att orsaken till allt detta är mina dåliga vanor och att jag inte rör mig tillräckligt, det har gjort att jag lågt blodtryck, ibland väldigt lågt. Jag vill inte ha det problemet och måste se till att fixa det, då jag faktiskt kan det. Köpte en bok om makrobiotisk mat, tror det kan passa mig väldigt bra, men har ännu inte börjat läsa i den och det ska göras NU! Har den framför mig.
Jag blir inte sjuk ofta alls så immunförsvaret verkar det inte vara något fel på men som sagt vill vara helt frisk och må bra hela tiden, inte känna mig trött och yr i onödan.  Mitt humör ändras också när jag känner mig sådär, svag och allmänt dålig. Är irriterad och arg på allting hela tiden, och då går allting ännu värre och blir ännu mer fel och ja....ond cirkel.  Man mår SÅ bra efter att man tränat och det är SÅ kul att träna. Mitt träna betyder dansa. Visst, gör lite situps och andra liknande övningar men det mesta går ut på att dansa, hoppa och larva mig till bra musik! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar