söndag 27 mars 2011

Assessment testing....


Idag har jag skrivit ut samples av proven i engelska och matte som jag måste skriva de första dagarna i skolan, för att kunna placeras i rätt grupp och kunskapsnivå. Tur att jag börjat repetera lite matte reda nu för att jag som aldrig varit intresserad av matte, aldrig gillat det och därför heller aldrig varit bra på det skulle aldrig klara ens det allra enklaste testet om jag inte pluggar lite nu. Jag har inte läst matte på fem år nu! Men det går bra att plugga hemma och jag tycker till och med att det är rätt kul!
Man har fyra olika nivåer att välja mellan själv, alltså vilket test man vill göra, beroende på vilken nivå man själv tycker att man klarar, men därefter är det ju upp till bevis. Jag tror jag tar en lägre nivå och satsar på ett högt betyg istället för att ta en svårare och få ett lägre betyg då matte trots allt är mitt allra svagaste ämne. När det gäller engelskan så måste jag ta den högsta nivån för jag vill ju läsa litteratur som minor så då är det nog högsta nivån som är det enda alternativet. Men det ser jag fram emot, utmaningar, wohoo! Det är jättebra att man iallafall kan få se exempel på hur proven kan se ut, än att vara helt oförberedd och ha väntat sig något helt annat. =/
Jag pratade med Bella för nån dag sen också och hon har bestämt sig att åka till vårterminen -12 istället för att spara ihop lite pengar under sommarn och hösten, vilket jag tycker är en jättebra ide! Hade jag inte sparat som bara den ett bra tag nu så hade det varit svårt för mig också att åka till hösten. Så jag får helt enkelt åka före och uppdatera henne om allt som väntar!

Vi var och kollade på husbilar idag, vi tittade bara men tanken är att mamma och pappa kanske skaffar en sådan om några år när båda är i pension, så kan de resa lite. Jag önskar dock att det blir i USA det blir en sådan husbils-trip. Man vet aldrig hur allt blir men drömma lite kan man alltid !  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar