måndag 7 mars 2011

Ljusa nyheter!

Såg precis att jag i mitt tidigare inlägg skrev att jag skicka in min ansökan men inte vem jag tog hjälp av, Kilroy blev det. De var definitivt inte billiga men jag kollade upp alla möjliga och alla kostade ungefär lika mycket, CIS var dyrast! Men det känns bra nu iallafall för jag fick väldigt bra svar på alla konstiga frågor jag hade och behövde få besvarade. Nu är det bara att vänta...borde ta cirka 4-6 veckor, men det är flera som fått svar inom 3 veckor så hoppas jag blir en av dem!
Angående ljusa nyheter, solen har varit framme flera dagar nu, lite till och från, fåglarna har börjat sjunga om morgnarna och den tjocka snön smälta!!! Äntligen! Den här vintern har varit så otroligt seg, lång och mörk!
Ändå tänker jag på Kalifornien och känner att ja, det kommer vara underbart att bo där, men samtidigt känner jag att jag inte är säker på om jag vill bo nånstans där det är en och samma årstid året runt, eller iallfall nästan så. Vet att de har en regnperiod och lite sånt men jag tycker ändå att varje årstid har sin charm. Om jag tänker långt fram så skulle Maine eller North Carolina kanske passa mig bättre...om jag inte fastnar i Cali som dem flesta som åker dit verkar göra och det är ju förståeligt!
Jag skulle sakna hösten och även vintern efter ett tag...I huvudet har jag en bild på ungefär hur mitt drömhus/location skulle se ut, bilderna är en exteriör och interiör inspirationskälla.



En helt annan story nu är att jag inte varit duktig alls med min macrobiotiska livsstil, för det första har jag inte läst ut boken än vilket gör det svårt att laga den maten och handla de ingredienserna då jag inte ens kommit till kapitlet som talar om vilka dessa är! Jag har varit helt hemskt sista veckan, ush ush ush! Åt middag med Melina på Pizza Hut i fredags, bara för att några dagar senare äta där igen med Kattis! Och sen ta en milkshake och kaffe på Mcdonalds såklart. Igår var jag på bio med Bella och såg Rango, hahaha fyfan vad den filmen var knäpp! Vi käkade såklart Hollywood menyn som består av en megastor popcorn och ännu störe läsk. Hemskt!
Idag har jag dock varit duktig, både mat och träningsmässigt, och man känner på en gång att man är piggare! Så det har absolut inte bara att göra med att man vill gå ner i vikt utan det är för min del först och främst viktigast att jag blir piggare! För jag har känt mig så trött sista tiden, och den långa, mörka vintern har inte varit hjälpsam. Jag vill kunna orka med mer saker och inte vara så trött, vill bli friskare, inte ha mitt låga blodtryck och järn problemet jag haft så länge nu. Solen gör att man blir mer motiverad till allt detta på något sätt, man får livslusten tillbaka och vill ta hand om sig själv. Känns som jag varit i ide.

No more of this!

Vet inte om jag skrivit angående bostadsalternativet jag valt till mitt nya hem på andra sidan jorden. Jag valde iallafall en homestay. Alltså att jag vill ha ett eget rum hos en amerikansk familj. Nu hoppas man bara att det inte blir en bunt psykopater ! För det skulle bara vara typiskt... och denna tanke visar bara att jag tittat för mycket på TV under mina år.
Nu ska jag gå städa hela huset då jag är helt ledig från allt annat idag. Har jättemycket att städa, så jag tar helt enkelt och vårstädar lite i förskott, sen ska jag läsa lite i Obamas biografi, duscha, kolla på min Buffiy serie och lägga mig tidigt så jag får till en bra rutin i vardagen!  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar