lördag 9 april 2011

Apokalyps???


Efter att ha svarat på frågor som, "Åker du till USA för att jobba med prostituiton? Planerer du att finansiellt stödja någon terrorist organisation? Är du eller har du vart med i någon terrorist grupp? Har du TB? Är du mentalt eller psykiskt sjuk?...."  så har jag äntligen fått en tid på amerikanska ambassaden, 21april klockan 9.00 ! Ser verkligen fram emot att få även den saken gjord...sen är det bara att vänta på visumet, ordna med boende och vänta på flyget! Wohoo!

Buffy har ett medfött navelbråck som under den senaste veckan har växt och dessutom ändrat färg, vilket gjorde mig väldigt orolig. Vi var på Södra Djursjukhuset i torsdags och då vart det bekräftat att en operation behövs, nu väntar vi bara på en tid. Eftersom Buffy inte kommer att få ungar så kommer vi samtidigt kastrera henne också. Jag vill helst inte att hon ska behöva gå till doktorn alls, för att inte tala om operation, men det är trots allt för hennes eget bästa, efter att ha pratat mycket med läkarna och ha tänkt igenom allting så kom vi fram till att det beslutet blir bäst. Läkaren som undersökte henne var så otroligt snäll, han tog sig verkligen tid att prata med oss och informera och förklara precis allt samt ge oss tid att komma på alla frågor vi hade och svara riktigt bra på dem så man kände sig otroligt nöjd och glad när man gick därifrån.

Satt och kollade på Discovery Science  med mamma igår och de pratade om Apokalypsen 2012... vilken äcklig ångest och allt möjligt man får av att titta på det där. Om det händer, som i filmen, ja då finns det inget att oroa sig för nu för jag menar...vad ska man göra? Man kan inte gömma sig någonstans, allt går ju under sååå....Jag tror personligen absolut inte att det kommer hända utan jag tror snarare på det mer logiska vilket verkar vara att ja, jorden förändras just nu snabbare än tidigare och på grund av det kommer det att bli fler jordbävningar, även på platser där det förut aldrig varit jordbävning, mer nederbörd, mer torka, mer allt! Det kommer kanske inte vara lika balanserat som det har varit hittills med årstider och annat, det kanske blir mer intensivt. Jag vet inte, men något liknande är vad jag kan tänka mig, sen skrämmer jag upp mig själv med "Tänk om"...tanken ....men tänk om...? ja tänk om, OM det händer så händer det inget mer att fundera över...Man säger det men fattar det ändå inte. Tror inte på det, däremot har det hänt förr (dinosaurierna) såå varför inte igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar