måndag 21 mars 2011

Wiiiieeeee!




Sitter och fixar min "boksida", där jag tänkte skriva ner lite info och kommentarer om böcker jag läst och läser. Caroline köpte en läsdagbok till mig och jag fick iden att göra en hel webbsida till läsdagbok eftersom det var en så bra ide, man glömmer tyvärr bort en hel del bra böcker man läst och vad man tyckte och tänkte strax efter man läst dem och det vill jag helst komma ihåg, därav min "boksida".

Har goda och dåliga nyheter!
Tar dem goda först för jag är så exalterad just nu =), fick idag mitt antagningsbesked ! California here I come! Blev så glad, speciellt med tanke på att det bara gått exakt två veckor idag sen min ansökan skickades in till skolan och alla jag pratat med fick sina svar efter fyra veckor, tre som tidigast så wow vilken tur jag hade! Nu är det visum kvar...den sista och läskiga biten kvar dårå...

Mamma är i Holland nu, hon åkte imorse och kommer hem på onsdag kväll. Hon är där med jobbet, de skulle besöka Efteling Park som verkar helt magisk! Är avundsjuk för jag ville också dit ! Hoppas få se fina bilder när hon kommer hem.
Det känns så konstigt och tomt när en i familjen inte är hemma, man känner verkligen att något stort fattas, det är så mörkt och tyst trots att allt är som vanligt, alla vanliga lampor tända och lika mycket ljud från TVn i vardagsrummet och musik från min dator, ändå så tomt utan mamma! Mamma är verkligen hjärtat i familjen! <3

När det gäller dem dåliga nyheterna vet jag inte vart jag ska börja. Jordbävningen som orsakade tsunami och därefter problemen med radioaktivitet från kärnkraftverken mm.mm.mm....det tar aldrig slut...situationen i Libyen just nu...katastrof efter katastrof hela tiden. Jag har suttit framför TVn en hel del och följt allt, tack vare att vi fick in min absoluta favorit kanal, CNN som jag följt troget sen Bush och Kerry valet. Vi hade inte kanalen ett bra tag men så fort den kom tillbaks så har jag inget val än att följa allt och jag älskar deras analyser och all info man får, uppdateringar precis hela tiden. Typiskt nog hände något och nu har vi inte den längre utan nu får jag istället följa Sky News, en brittisk nyhetsskanal som påminner rätt mycket om CNN men enligt mig...kan ingen riktigt mätas med CNN. Jag gillar kanalen helt enkelt.
Jag har så mycket åsikter, känslor och tankar angående just dessa två stora händelser men jag är alldeles för trött nu för att skriva dem som de bör skrivas. Samtidigt kanske jag har analyserat och varit lite för inne i allting, om det nu är möjligt, för att orka skriva ner det här också.

Ska fortsätta skriva på min nya sida och sätta upp en länk imonn. Nu måste jag se vad jag missat på Sky News och sen sovdags! Lyckats komma i en riktigt bra dygnsrytm så jag hinner med allt och är lite piggare på köpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar