måndag 7 mars 2011

Honors degree...


Min söta födelsedagspresent från Bella, bath shower gel från Jelly Belly !  =)  Tack Bells! <3
Jag fick precis ett mail från Carola Smith som är ansvarig för internationella studenter på Santa Barbara College, där hon skrev om Honors Degree som jag hade frågat om. http://www.sbcc.edu/honors/
Det känns som att det skulle vara en andra chans på IB fast om ens möjligt på ännu högre nivå och det känns som helt perfekt för mig för jag är så redo för den akademiska utmaningen just nu. För 7 år sen var det för mycket, inte akademiskt utan att man skulle ta körkort, köra, fylla 18, 19, gå ut med vännerna och hela den grejen och tyvärr så vet jag att jag inte gav mitt allt, inte ens hälften och för ofta på slutet ingenting alls av vad jag egentligen hade att ge akademiskt. Till slut blev det bara för mycket och det främst eftersom IB, så krävande som det var, tyvärr är för mycket för de flesta som inte ens vet vad de vill göra eller plugga eller så och då kan man känna som jag gjorde, whats the point? Dum tanke ja, men jag tänkte så ett tag som en ursäkt eftersom jag inte visste vad jag ville, jag tappade fokus, speciellt när jag började tänka att jag aldrig kommer ha råd med dem skolorna jag tänkt på sen liten och det landet jag ville till.
Hursomhelst, honors är något jag nu funderar på eftersom jag då faktiskt kan läsa min major och samtidigt ha en hel del akademiska utmaningar i andra ämnen och har en mycket bättre chans att nå mitt mål och ett av toppuniversiteten jag siktar på. Möjligen även få ett sånt där stipendium som verkar helt omöjligt att få. Har en hel del hårt arbete framför mig. Blod, svett och tårar förmodligen men jag är redo! =)
För att kunna gå honors programmet måste man ha minst 3.0 i GPA, jag vet inte hur mycket jag har nu när jag översätter mina svenska snitt. Har just skrivit ett mail till Linnea på Kilroy som hjälper mig med såna här frågor nu så jag får se vad hon svarar imorrn.
Nu ska jag se på Buffy och sen sovdags! Först, en av mina många favvo melodier =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar