torsdag 24 mars 2011

LAX eller SBA ?




Våren är officielt här för att stanna! Det är jätteäckligt ute, iallafall här på Lida för att nu när snön smälter är det en massa gegga under och Buffy dushar 3 gånger om dan! Men det är så skönt att vara ute och gå, att blunda och vända ansiktet mot solen, känns som flera år sen nu. Denna vår och sommar är verkligen efterlängtade.
Jag har suttit och kollat lite på flygbiljetter och jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska åka direkt till Santa Barbara eller till LA och ta Greyhound eller Santa Barbara Airbus därifrån. Bussresan från L.A till Santa Barbara är 2h 15 min för att vara exakt, enligt bussarnas tidtabeller.
Jag tänker att jag hellre vill ta flgybussen från L.A för då ser jag lite på vägen också och jag tycker om att åka buss så det skulle inte vara så illa. Samtidigt tänker jag att jag kanske kommer vara jättetrött och grinig och då bara vilja vara framme? Neee....knappast! Jag tar bussen från L.A. Så får det bli!

A singer in a smokey room,
A smell of wine and cheap perfume,
For a smile they can share the night,
It goes ooon and ooon and ooon! Straaangers waiting, up and down the booouuuuleeevard, their shadows searching in the night. Streeeetliights people, living just to find emotion. Hidiiiing somewheree in the niiight !!!

Jag har fastnat för den här låten som bara den...uuup and down the bouuuulevard ! sjunger hela dagarna. Det är Journey med låten Don´t stop believing.

Det är tomt i restaurangen idag, inte ens de där jobbiga skolbarnen är här idag (Thank God).
Mamma kom hem igår jättenöjd med sin resa och det hon sett. Hon funderar på att flytta till Holland, eller rättare sagt just Eindhoven för hon tyckte det var en helt underbar stad. Tydligen helt ofattbart ren och alla cyklar, nästan ingen biltrafik alls. Det låter hur bra som helst ju. Parken de varit på, Efteling, var också hur häftig som helst, helt magisk, massa sagofigurer, troll, älvor och allt vad det är.
Här kommer lite bilder som mamma tog.


Den här gubben skriker tydligen att man ska slänga papper i hans mun vilket enligt mamma funkar otroligt bra då det inte finns en enda pappersbit någonstans på marken överhuvudtaget. Han e ju sjukt gullig!






Jag har sett klart alla Buffy säsonger, asbra var dem! Men slutet, buu! Förstår inte alls hur den kunde sluta så sjukt dumt! Blev fan arg. Jag började titta på Angel men jag orkade inte ens kolla igenom första avsnittet, så freakin löjlig och tråkig, inga ord!
Laguna Beach säsong 1 och 2 som jag såg första gången typ fem år sen såg jag för nån dag sen igen och det kändes som ett helt annat program än första gången jag såg dem. Ändras man verkligen så mycket på fem år så att man inte ens ser saker på samma sätt ALLS längre? Tydligen.
Jag tyckte den var sååå bra, allting verkade hur roligt som helst och man avundades deras liv. Nu när jag såg alla dem där människorna så blev jag arg, kunde inte förstå hur dem tänker och lever. Deras liv går ut på att fixa sig, fixa sig, fixa sig, hänga på stranden, gå shoppa, planera nästa fest, boka lokal, fixa sig, fixa sig, fixa sig, hook up och spendera sina föräldrars pengar. Thats it. Det fanns en tjej, Morgan, som verkligen ville bort därifrån och kommenterade allting precis som jag gjorde nu. Hon hade sökt till Brigham Young University där S. Meyer gått, men kom inte in, sökte vidare och kom in på något universitet långt därifrån och drog fort som fan. Förstår verkligen det. Pengar är verkligen inte allt och när jag såg på deras liv då ser man också hur pengar förstör människor, unga människor, klart och tydligt. De har ingen aning om resten av världen utan lever i sin lilla bubbla. Det är rätt sorgligt för dem missar mycket.
Hursomhelst, mina kurser har börjat, dem jag läser här under tiden jag väntar på att börja college, jag orkar inte vänta på att börja plugga så jag ska läsa Tyska, Historia och Spanska nu, fortsättningskurser. Väntar på att böckerna ska komma idag.

Situationen i Libyien oroar mig, situationen med de avskyvärda bilderna som nån jävla omogen sjuk idiot tagit, som nu är amerikansk soldat i Afghanistan....som Tysklands press givit ut? nu? hursomhelst allt detta oroar mig, vill än en gång inte gå in på det för då kan jag aldrig sluta. Japans problem oroar mig. Världen är upp och ner, den är verkligen det, jag undrar om det verkligen är så att det blir värre och värre eller har det inte alltid varit såhär? Något hemskt nånstans, eller på flera, många ställen snarare?
Än en gång kan den enda slutsatsen vara, homo sapiens sapiens är en så onödig varelse när allt kommer till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar