tisdag 1 februari 2011

Uppe 01.30

Somnade 20.00, kunde inte hålla ögonen öppna igår och vaknade nyligen, 01.30. Vaknade av en smärta i min hand. Helt jättekonstigt för jag har inte skadat handen vad jag vet och det var en sån konstig smärta, jag kunde nästan känna att det var en nerv som var klämd eller nåt. Helt skumt men när jag tryckte på handen där smärtan var spreds det till armbåge. Skumt!
 Jag hann med en hel del igår, så ingen ångest alls över att jag somnade sådär tidigt. Tog reda på en MASSA information och fick svar på en hel del frågor igår, satt och kalkylerade en massa (hatar matte men måste man så måste man =/ ) och kom fram till positiva resultat. Om jag tänkt och räknat rätt får jag dock svar på tisdag.

Har skrivit en lista med engelska ord och meningar till mamma, hur de ska uttalas och så, sådant som kan vara bra att kunna då mycket idag faktiskt är på engelska trots allt. Och hon är som jag, eller jag är som hon när det gäller språk, vi älskar det!

Något jag är besviken på mig själv är att jag har varit så dålig på att skriva ner mina drömmar. Inte här men för mig själv har jag sagt att jag ska göra. Eftersom jag har så intensiva drömmar och så verkliga sista tiden att jag har svårt att vakna ibland och jag har svårt att sova bra. Det har inte varit några mardrömmar utan vanliga och oftare bra drömmar som gör mig lycklig än dåliga. Vaknade till exempel nyss efter att ha tagit en promenad på Yale......
Det konstiga är dock att jag förut alltid visste att jag drömde, det har jag inte vetat i dem senaste drömmarna utan jag tror verkligen att det är en dröm. Det går inte att beskriva hur stor plats i mitt liv mina drömmar tar. Därför är det så intressant att läsa om det jag pratade om förut...psykologi inriktat på just forskning som har med drömmar och hypnos att göra. Got to go...massor att beta av idag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar