lördag 19 februari 2011

A not so very happy birthday ...but in the end...turned out to be one of the happiest !!!

Ibland känns det rentav jobbigt att skriva här på svenska, jag saknar min gamla engelska blogg, känns som att jag oftast kunde uttrycka mig bättre där. Fortsätter dock på svenska ett tag till får se sen hur jag känner men det är en tanke att börja skriva på engelska igen, fick lite inspiration från Cynthia. =)
Hursomhelst så fyllde jag år den 17e, hela 24! ush...kände inte för att fira för jag menar, whats the point? Jag har så fullt upp med allt möjligt nu, tusen bollar i luften, och att fira min födelsedag kändes inte som något jag ville göra nu, speciellt inte när jag inte känner att jag har något att "fira" förutom att man är ett år äldre och det känns inte så roligt just nu, inget som ska firas i alla fall. Det beror främst på min ångest som jag haft under ca 3-4 år nu, ända sen studenten, att jag velat åka dit jag nu ska men att det inte gått av olika orsaker....att jag slösat min tid, år på att vara förvirrad, prova destinationer, utbildningar, skolor och allt vad det innebär, som jag egentligen inte vill till...Det gör att jag har svårt att bli av med den här ångesten. Och när jag fyller år så är det bara "in your face" typ, ännu ett år har gått och jag är fortfarande inte där jag vill vara och känner att jag bör vara. Ändring på det snart! Until that day...! =)

Jag försöker vara så mycket som möjligt med familjen nu, spara pengar så mycket det bara går och vara med familjen så mycket det bara går för när allt kommer kring så är de det viktigaste jag har i mitt liv och dem som betyder mest och alltid finns där. På min födelsedag (angående rubriken) så var den inte så happy för att jag tror jag har upptäckt att jag inte tål mjölk. Jag kan dricka det i latte och får inte några större magbesvär men om jag dricker ren mjölk, fy fan vad dåligt jag mår då! Såklart skulle jag förstå det först på min dag så hela dan gick åt att försöka att inte tänka på magsmärtorna jag fick efter ett stort glas mjölk på morgonen. Och jag äääälskar mjölk så det vart lite av en tragedi =(... fick pengar från pappa :D en ny mp3 från mamma, sån där som man kan kolla på videos på och serier, film och allt vad det är. Ett par örhängen och ett jääättefint halsband från Thomas Sabo som det står Forget me not på med blomman förgätimej på. Man kan öppna det och sätta i en bild eller något, fast jag tror den är liiite för liten för en bild så jag funderar på vad man kan lägga där inne istället. Två tårtor, banantårta som är min favorit, INGEN GRÄDDE i för jag hatar grädde även innan jag visste att jag inte tål mejeriprodukter så mycket. Baklava och massa pita, vet ej vad det heter på svenska det är väl nån pirog typ, med ost, kött och potatis hade vi. Fullt med mat som för en arme! :D Så slutet på födelsedan vart jättemysig och magsmärtorna gick över också så det blev helt perfekt. Sen när jag gick in på min mail hade jag fått gratulationer från en person som jag trodde hade glömt mig helt för vi har inte pratat på två år nu, vi bara tappade kontakten med tiden typ, och han har inte grattat mig på två år, nu är detta det tredje året och så skriver han! Blev jätteglad! Nancy skrev till mig på facebook och grattade och vi pratade om hur sjukt det är att vi inte har kontakt, samma där, bara runnit ut i sanden utan orsak, man har så olika liv och allt att det blir så  =/ men vi bytte nummer och ska se till att ses snart! =) Samma med Katarina och Takwen! Så denna födelsedag fick jag väldigt mycket goda överraskningar, känns jättebra! <3

2 kommentarer:

  1. Mandy...ha inte ångest för att du "slösat" din tid...hela livet lär man sig...se det istället som en förberedelse inför d stora som väntar dig :) /Sunce

    SvaraRadera
  2. Joo, jag vet du har rätt, så är det definitivt. Har slutat tänka och känna så och det känns jätteskönt! Nu är man mycket mognare och klokare! =)

    SvaraRadera