tisdag 15 februari 2011

So relating to this! =)



Äntligen förstått hur man lägger upp en video här. Tack Sunce!  =) Just den här låten och texten, jag kunde inte sagt det bättre själv! Och flaggan dessutom <3

Nu väntar jag bara på att få en tid hos programansvarige på IBS som ska hjälpa mig med allt inför intervjun på ambassaden...om ungefär 1-2 månader max borde jag få gå på den intervjun och därefter är jag på väg mot nästa kapitel i mitt liv...det kapitlet jag skulle vara på redan 2007 egentligen...nu är det 2011 men OJ vad mycket man gått igenom och lärt sig på dessa år. Det är trots allt bara knappt fyra år som gått men jag har blivit en HELT annan människa än då. Det mesta av dem åren gick dock ut på att göra misstag och ta dumma beslut utan att tänka. Våren 2010 blev verkligen ett nytt kapitel och det var först då jag blev den riktiga Amanda, den jag verkligen är, utan någon som helst påverkan från någon eller något annat alls. Den som lär känna mig idag, lär känna mig på riktigt. Allt innan det var bara...aa jag vet inte, i alla fall inte den jag egentligen är.
Och så bra man mår när man kommit till detta stadium! Man älskar livet! Allt är så underbart!

Jag behöver heller inte oroa mig för att en dag tänka, jag kanske hade mått bra och lyckats nånstans där andra föreslog jag skulle testa...Sverige, Europa...wherever förutom dit jag ville ända sen jag var liten...jag testade ju allt, men ingenting funkade och jag ville inte att det skulle det heller, innerst inne. Därför blev det alltid något fel.
Nu känns allt så bra. Så länge jag slutar oroa mig för visumet. =)

I lördags drömde jag om en gammal vän, som jag idag inte har någon kontakt med, jag drömde att jag och han satt och pratade ut om allt och att vi fick en massa aha-upplevelser och förstod hur fel allting blivit, så många missförstånd och hur mycket man saknat att ha den människan i sitt liv.
 Vi var väldigt mycket till och från, en viss period pratade vi varje dag, för att sen bara säga nån mening över internet eller något litet sms, men ändå, har man känt någon så pass länge så kommer minnena av den alltid tillbaka, mer eller mindre. Jag vaknade, jätteledsen med en massa känslor, dem var kvar med mig från drömmen. Sen tog det mig hela förmiddan att komma över dem och förstå att det bara var en dröm. Idag har vi ingen kontakt alls och han ska gifta sig i sommar tror jag. Jag har inte tänkt på honom på otroligt länge, eftersom vi inte pratar alls och jag har inte ens honom på min nya facebook. Förstår inte varför jag drömde om honom från ingenstans faktiskt, men sen så fick jag kontakt igen med en annan gammal vän jag inte pratat med på jättelänge och hade saknat, och det var kanske det som drömmen ville säga skulle hända? För det var exakt samma dag!
Hursomhelst, vårt psyke och drömmar slutar aldrig att fascinera mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar