onsdag 23 februari 2011

IBS ?? ha! what a joke!

Just nu är jag asförbannad på IBS! Trodde dem hade koll på saker och ting men det verkar snarare som de har noll koll på vad dem säger. Ena säger en sak den andra något helt annat! När jag och Bella var på mässan talade vi om för deras chef som var på plats att vi skulle stanna kvar i USA och ville ha en kandidatexamen, vi skulle alltså ha en general education med en major och en minor...och inte ett program som de lagt ihop. Vi ville ändå betala för ett IBS paket och få allt som ingår, boende mm.
 Eftersom det inte automatiskt ingår för studenter som inte ska läsa ett ettårsprogram.

Hon, chefen dårå, sa att ja det går att ordna om man söker i tid och i mån av sängplats så kan man få boende, men de skulle fixa det jag behövde lämna kontaktuppgifter så skulle dem höra av sig. Jag skrev ner dem samt att psykologi skulle vara min major. Sen har jag väntat på att dem ska kontakta mig. När dem gör det så är det genom mail där det står att jag ska betala 1900kr och skicka mina betyg på engelska och då kommer dem höra av sig så jag ska fylla i resterande papper för min ansökan. Saken är att dagen vi var på mässa, vart det JÄTTE stressigt och ingen gav ordentliga svar så jag antog man skulle få det när dem kontaktat en. Men nope. Så jag skrev tillbaka, en massa frågor jag har innan jag betalar något! De svarar på frågorna men har tydligen inte alls koll på vem jag är eller vad jag ska läsa eftersom de svarar på frågorna som det sen visar sig, inte alls gääller för mig! Alltså, dem frågorna jag ställde, var ju angående boende, angående pre-departure mötet och allt sånt MEN tydligen ingår ingeeeenting sånt för mig även fast jag är villig att betala för att få hjälp. Kunde ingen sagt detta mer konkret från början? Istället för att få det att verka som att jooo men det kan lösa sig det går att fixa. Nu fick jag till slut veta att nej, det går inte, gäller bara för deras paketstudenter. WTF!!??!!! Är så jävla arg för jag var hundra på att välja dem just på grund av att det verkade som man skulle få hjälp med en hel del och valuta för sina pengar. Så nu vart jag helt paff. Har kontaktat Kilroy och ska träffa dem imorgon klockan 14.00 i stan och se hur mycket de tar betalt för hjälp med ansökan, csn och visum. För mer än så får man ändå inte hjälp från IBS heller! Orkar dock inte träffa fler än Kilroy imorgon, därefter väljer jag en av dessa, för i grund och botten tror jag alla e samma skit mer eller mindre. Hade egentligen känts bäst att göra allt själv men jag är rädd att fylla i något fel eller glömma att skicka något papper och sen att allt blir fel!
Men shit va arg jag vart! Och vilken tur att jag inte betalade!!!! Fyyyy!
Jag vill bara bli klar imorgon så jag kan skicka min ansökan och få det gjort!

2 kommentarer:

  1. Som sagt, du ska aldrig förlita dig på andra när det gäller sånt, dessutom tar de betalt. Kolla med CIS? De gör ju allting gratis!!!
    Dessutom kan du väl kolla på unis hemsida och kontakta deras international advise med frågor gällande boende. Många unis tom hämtar sina int studenter från flygplatsen gratis. KOLLA MED DIN UNI!!!!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Det hade jag ingen aning om! Ska definitivt kolla med CIS! Tack så mycket för det tipset!
    Jag har kontaktat skolan och fick jättebra svar och information från deras housing department/adviser så det där känns bra, dessutom verkar det som att jag kommer kunna hitta ett bra boende för mycket bättre pris än jag hade fått från IBS som ville ha betalt i förskott också! Dum jag var som ens tänkte på dem...too good to be true! =/
    (K) ! =)

    SvaraRadera