onsdag 13 april 2011

Våååårrr!!!



Våren är verkligen här nu! Jag och Buffy har varit ute och gått i 4 timmar idag...en och en halv 6.45 på morgonen. Man såg ingenting ute, dimman hade lagt sig över Lida men det var sååå skönt, inte alls kallt bara den där fräsha känslan av morgon, kylig morgon, jag har längtat sååå efter dem här morgnarna som nu är här! Vi var som sagt ute och gick en långpromenad i skogen och sen var jag ute och sprang lite vid sjön, tog en lång dusch och åt en jättego frukost. Allt innan klockan ens blev tio, för man har inte lust att sova när våren kommit. Under vintern hade jag gått i ide känns det som, början var helt otroligt vacker och jag bodde i ett magiskt vinterland, men sen blev det bara blää och tog aldrig slut!
Jag såg dem första blommorna häromdan, äntligen, minst sagt!

Min lilla prinsessa ska opereras på måndag morgon. Hennes navelbråck har helt försvunnit! Inte helt men det är lika litet som det var innan det hade svullnat så mycket så att vi tog henne till vet. Det är mjukt och inte alls rött, ser jättebra ut. Hon måste ha irriterat det på något sätt, kanske när hon sprungit in i buskarna eller något. Jag började tänka att man kanske skulle avboka tiden så hon slipper gå igenom en operation, jag önskar så att jag kunde göra det och tänkte som sagt på saken också. Däremot så kom jag ändå fram till att, även fast navelbråcket är litet och kanske aldrig kommer besvära henne mer än att man får kolla så det inte blir irriterat igen för då kan det ju bli farligt, det kanske inte kommer växa av sig självt eller bli komplicerat eller något...det finns ändå kvar trots allt det och kommer alltid mer eller mindre vara i vägen. Hade det varit bara för navelbråcket hade jag ändå kasnke avbokat det nu. Men, eftersom vi ändå tänkt kastrera, hon ska och kan inte få ungar ändå, vi slipper oroa oss för livmodercancer och inflammation samt femtio procent mindre risk för juvertumörer. Så, måndag blir det operation. Jag är jätteorolig men samtidigt kommer jag känna mig lättad när jag vet att det är över. Hon är frisk annars och goaste, gladaste vovven så jag hoppas att läkningen går fint och fort. Älskar henne så otroligt mycket, hon är min lilla bebis! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar