fredag 22 april 2011

Lyckligast i världen!




Jag har hitta en sida som helt enkelt makes my day!
http://open.yale.edu/courses
Man kan helt enkelt sitta vid datorn och vara närvarande vid en Yale föreläsning! Nästan alla kurser finns att lyssna på, helt otroligt!

Buffy mår mycket bättre, såret läker och hon beter sig som att absolut ingening har hänt, vilket är jättebra men fortfarande, svårt att hålla henne lugn och stilla vilket trots allt fortfarande är nödvändigt. Längtar som bara den att en vecka till ska passera så kan man andas ut ordentligt!

En viktig nyhet och orsak till min rubrik är att allt gick jättebra på ambassaden igår och hon som intervjuade mig frågade varför jag vill till USA, vad det är jag kan plugga där som jag inte kan plugga här och när jag förklarat mina mål och planer angående bland annat Yale osv så fick jag ge fingeravtryck och ta emot papper med information. Hon sa vilka papper det är viktigt att ha med sig när man reser, att mitt visum kommer hem till mig om en vecka och önskade mig lycka till med mina studier!
Jag tackade och gick ut ... fortfarande osäker på om det innebar att jag fick visumet eller inte så jag ringde mamma och förklarade allt som sas och hon började gråta av lycka...så jag tolkade det som att jag hade tolkat ambassaden korrekt...JAG HAR FÅTT VISUM!!! WIEEEEEEEEEEEEEE....jag var veeerkligen, verkligen orolig och uppskrämd att jag inte skulle få den av någon dum, icke existerande orsak. Ännu en faktor till varför man ej ska lyssna på andra. 26e juli är det alltså bye bye Stockholm och helloooo Caliiiiiifornia!!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar