tisdag 19 april 2011

Upcoming : Hellish night....

Okej...jag var förberedd på att det skulle vara jobbigt efter Buffys operation...absolut...självklart...! MEN SÅHÄR JOBBIGT!!!??? Trodde aldrig det skulle vara ens i närheten av såhär jobbigt! Vi lämnade henne igår på morgonen på Södra Djursjukhuset och hämtade henne idag runt halv fyra tiden. Det var en sån lycka att se henne, vi hade längtat så mycket och det kändes som hon varit borta en vecka och inte en dag! Jag älskar henne så galet mycket! När sköterskan kom ut med Buffy så var hon jättepigg och glad som hon alltid är, och det är ju helt underbart! Hon hade den där jobbiga tratten på huvudet och ett stort sår fyllt med stygn på magen...navelbråcket är borta och hon är kastrerad så det var ett rätt stort ingrepp. Allt gick bra under bilresan hem, Buffy låg länge i min famn och tittade mig djupt in i ögonen, för att sen ta ett djupt andetag och lägga huvudet på min hand och somna djupt. När vi kom hem, var hon jätteglad och jättepigg och hur bra det än må låta så visade det sig bli ett mega problem. Vår bostad är inte jättestor och på grund av det så är det saker överallt, möbler mm. Jag stängde dörren till mitt rum så vi slapp oroa oss för att hon skulle in dit och hoppa på sängen för det brukar hon alltid göra annars...men sofforna i vardagsrummet är svårare att undvika ... jag tog upp henne och satte mig med henne på soffan där hon sov nån timme. Därefter...kom problemen. Hon ville leka och busa som vanligt dårå, fast nu gick ju inte det som vanligt då hon e nyopererad! Det vet inte hon, och det tyckte jag var bra, fram till nyss...jag tog av tratten lite för att hon skulle äta men nästan omedelbart ska hon försöka slicka stygnen så den där jobbiga tratten åkte på igen...bara för att hon skulle krocka in i precis ALLTING hela tiden ...försöker  hoppa upp precis överallt.... jag stängde dörren till vardagsrummet och vi är nu i hallen och köket...saken är den att vi hade tänkt lägga henne i buren när jag ska sova för då kan inte jag hålla koll på henne så hon inte hoppar upp på soffan eller sängen. Däremot, tog hon nyligen av sig tratten, dock efter mycket möda men ändå den åkte av och den fastnade på nåt sjukt sätt, kanterna på den är inte mjukast i världen heller så det måste göra ont då! Det kanske var mitt fel, eller det var förmodligen mitt fel att den inte satt hårt nog men jag känner ändå inte mig hundra på att om jag knyter hårdare eller kontrollerar bättre, så kommer den att sitta medan jag sover. Jag är rädd att hon ska få av sig den och pilla på såret....så nej...jag överdriver hellre än att det ska hända något. Så nu sitter jag här i köket och skriver detta, bredvid mig har jag en hög med böcker....både plugg till kurserna, matte inför college och Deborah Harkness bok "A discovery of Witches" som jag nyligen börjat att läsa. Supernatural season 5 och Merlin season 1 är redo. Allt detta för att jag ska helt enkelt inte sova fram till 15.00 imorgon när mamma kommer hem och kan ta över övervakningen av det här BUSFRÖT, som nu ligger och sover! =) "pust"
Ska ta ett foto på henne med tratten imorgon, för kameran är kvar i mitt rum som jag inte orkar gå till nu. Ska bli så skönt när den får försvinna och stygnen med....längtar och hoppas denna vecka flyger förbi!

På torsdag ska jag till ambassaden, ser fram emot det! Och jag hoppas jag får svar fort.
För nån dag sen så hörde Daniela De Bem från SBCC av sig och sa att fått en prospective hostfamily, jag fick deras adress, nummer och mail och skulle kontakta dem snarast, vilket jag gjorde i söndags men har inte fått något svar ännu. Det är trots allt nio timmar bak i tiden hos dem så jag får ta hänsyn till det, men jag kan inte låta bli att kolla mailen ännu oftare nu, då jag inte fick någon info alls från De Bem förutom adress och namn... Familjenamnet var Margaret Cole, men då mailadressen innehöll namnet mike så antar jag att det är Margaret och Michael Cole. Fina namn har dem, hoppas att dem är normala också :P Det är alltid lite läskigt med sånt här, men förhoppningsvis så har jag lite tur och trivs med dem.

Nu ska jag plugga lite historia, Pearl harbors rättare sagt och därefter lär det bli lite Merlin för att sen bli lite matte och därefter Witches...får se hur den planen går men vaken måste jag hålla mig så det lär bli ett par hoppar macchiato denna natt och morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar